2009. január 31., szombat

Mignon-körkép

A puncsos/epres mignon az egyik kedvenc süteményem gyerekkorom óta. rálelhetünk a közértes, száraz mignonra, vagy ha mázlisták vagyunk, akkor az isteni puha omlósra. Most időről-időre megpróbálom összegyűjteni, hogy hova érdemes mignonért menni, illetve mit jobb inkább elkerülni.


Sugar! Cukrászda:

Puncsos mignon nincs, csak a hasonló külsejű epres és málnás.
Percekig gondolkoztam rajta, hogy mire emlékeztetnek az ízei, majd rájöttem, volt régen az a pufasztott piros málnaízű bogyó, a zizi párja, amivel apám annak idején a halakat etette, ha horgászott, és én imádtam. Emiatt boldog és nosztalgikus érzések ébredtek fel bennem evés közben, de ennek ellenére kicsit mesterséges ízű a sütemény és a máz túl kemény, lepereg.

Katona József Színház büféje:

Az egyik legfinomabb mignon, amit valaha ettem. Iszonyú friss, puha, és krémes, de mégse túl gejl. Epres krémmel. Mikor a felső ajkunkra ráragad a friss máz, az felejthetetlen. Édes és finom.


Gerbeaud:
Kicsit száraz és kemény, és a tetején lévő kókusz inkább érződött rajta, mint maga a sütemény íze. Finom, de átlagos. A karamellás viszon nagyszerű.
Dobos cukrászda - Eger: Finom, friss, puha. Talán a cukrászda hírnevével lehetne finomabb.

Nincsenek megjegyzések: