2009. november 1., vasárnap

Hagymás-tejszínes-szalonnás quiche

Nézegettem a quiche recepteket, valami húsosat, szalonnásat, mégis könnyűt szerettem volna, ekkor találtam Zsófi foodblogján a következő receptet: http://kakaoscsiga.blogspot.com/2007/09/hagyms-quiche.html
4 személyre (1 piteformához)
1 adag omlós tészta
20 dkg hagyma (kb 3 jókora fej)
6 dkg húsos füstölt szalonna
4 tojás
3 dl crème fraiche (vagy fele tejföl fele tejszín keverék)
1,5 dl tej
2 ek reszelt ementáli vagy gruyère sajt
só, bors, szerecsendió

Blansíroztam a hagymát és a főtt füstölt császárszalonnát, ezt a tésztára pakoltam, összekevertem a tojást, tejfölt, tejszínt és a tejet, megfűszereztem, és beleöntöttem a formába, rá a tésztára. Csodálkoztam, hogy ennyire folyós, de betartottam a recept utasításait. A tetejét megszórtam sajttal, ami szinte mind eltűnt a folyós "krémben". Megsütöttem, gyönyörűen feljött, szép lett, a családban ízlett, de nekem túl krémes és könnyű lett, mintha valami lágy sajtot szeleteltem volna. Legközelebb nehezebb, testesebb variációt próbálok, de ha valaki könnyűre vágyik, ajánlom.

Nincsenek megjegyzések: