2008. december 20., szombat

Citromdzsem

Karácsonyra lekvárokat, dzsemet találtam ki ajándéknak, és mivel nemrég limoncellot készítettem, citromdzsemre gondoltam a barátaimnak. Majd nekiálltam pár üveg narancslekvárnak is, aminek lehámozott héját a limoncello mintájára (lsd. lejjebb) narancslikőrnek készítettem el.

A citromdzsemet így:
Citromlekvár
Hozzávalók:
1 kg citrom
40 dkg cukor
Fél pohárnyi víz

Elkészítés: Meghámozzuk a citromot, és levágom róla a fehér részt is. 2-3 napig vízben áztatom, naponta párszor lecserélem frissre a vizet. Pár nap után apró darabokra vágom fel a gyümölcsöket, kiszedem a magjait, és azokat kidobom.
Szirupot készítek - a kevés vízhez hozzáadom a cukrot, pár perces főzés után hozzáteszem a citromdarabokat. Főzöm, amíg összeáll és besűrűsödik. Ez eltarthat akár fél vagy egy órán át is.

Ha nagyon híg marad, hozzátehetünk egy kis zselatint, de ha hagyjuk kihűlni, még tovább sűrűsödik. Üvegekbe töltjük.

3 megjegyzés:

f.d. írta...

És szarazdunsztba kell tenni? Koszi a valaszt:)

f.d. írta...

Karacsonyra keszulnek vele:)

gasztrobisztro írta...

bocsanat, kicsit elkesve: igen, szarazdunszt