2009. március 6., péntek

Cheesecake - Sajttorta

Egy anno Belgiumban élő barátnőmtől kaptam egy doboz speculoos kekszet, amiből remek sajttortát lehet készíteni, vettem egy rakat philadelphiát, és nekiálltam. (chilivanilia) Elővettem egy kerek tortaformát, kivajaztam, sütőpapírt tettem bele, és a kekszet (kb 30dkg) - daráló híján - a kezemmel összemorzsoltam, nem is kell, hogy nagyon apró legyen, majd összekevertem 10-12 dkg vajjal, amit előtte megolvasztottam kicsit, és erősen benyomogattam a tortaforma aljára, ezt pedig beraktam a hűtőbe, ahol összeállt és megkeményedett. 5 és fél doboz vajkrémet (ne legyen hideg) egy tálban összekevertem 15 dkg porcukorral, (ha a keksz nem édes, ahhoz is rakjunk egy kis cukrot), teszek még a tálba 1 dl tejfölt, 1 dl tejszínt és egy kis reszelt citromhéjat és a citrom levét, de nem sokat, ne legyen túl citrom ízű, és két teáskanál étkezési keményítőt, 2 egész tojást és még 3 tojássárgáját..
Összekeverem, csomómentesre, és ráöntöm a torta aljára, bele a formába. A formát becsomagolom fóliába, hogy ne legyen rajta semmi rés, majd egy forró vízzel félig teli tepsibe állítom, és így sütöm háromnegyed óráig. Ha lehűlt, beteszem a hűtőbe, és hagyom egy éjszakát vagy pár órát állni. Nagyon rá lehet kívánni, és nehéz abbahagyni, legszívesebben már másnak csinálnánk a következőt...

Nincsenek megjegyzések: