2008. október 20., hétfő

Kaltenberg - Bajor Királyi Étterem és Söröző

Negyedórát várunk toporogva-ácsorogva az előre lefoglalt asztalunkra, mert állítólag az asztalunknál ülő vendégek nem óhajtanak távozni. Majd végre leültetnek. Téglaborításos belső tér, labirintusos apró zugok, hangoskodó turisták. Ezen a délutánon legnagyobb ellenfeleink. Apró porszemként ülve figyeljük, ahogy az utánunk érkező spanyol csoportnak már a levest hozzák, és mire a főételt is, addigra megkapjuk italunkat, ekkorra már egy óra telt el megérkezésünk óta. Én bodzaszörp, a többiek sör. A bodzaszörp inkább szénsavas ásványvíz, néhány heves keverés után fellélegzem, elkezdem érezni a bodzaízt. Megjön a leves, az étlap szerint: bazsalikomos paradicsomleves parmezánnal. Amit pedig kapok: aranyfácán sűrített paradicsom, némi vízzel higítva és megfűszerezve, teljesen sűrűn, szerintem nem túl frissen reszelt parmezánnal.
Főételek: Vajhal rózsaborsmártásban egész főtt burgonyával. A burgonya ízetlen, a vajhal annyira nem omlós, az olajos tejszínes szósszal hamar befalom, és éhesen várom, hogy a többiek is végezzenek. A desszertet otthon fogyasztjuk el, fel akarnak ajánlani ingyen réteseket, de nem fogadjuk el, már látványra sem kecsegtető.
A zenészek és a vicces, nyüzsgő pincérek a Bellevillei randevú animációját juttatják eszembe, mellettem pedig már ajánlják a címet: Magyar vagyok, nem turista – ezúttal nagy bánatomra.

1 megjegyzés:

Mini RC modellek írta...

hmm. Ma voltunk itt az étteremben egy céges vacsorán. A kapunban álló úr kedves volt. Onnan kezdve egyre mélyebbre süllyedt a szinvonal.
Nincsenek felkészülve egy nagyobb társaság fogadására...
A fent emlitett "BBQ" fogást tartalmazó menüt kértem, melyet egy nyafka kis répával töltött palacsinta előzött meg. Utána egy röhejes méretu tortaképződmény következett melyet már undorral toltam odébb. A balga pincér meg is kérdezte miután rajtam kivül ketten is avasnak találták az olajos "cafatokat" a tányéromon, hogy izlett-e? Aham...
Mindenki kerülje a helyet, hacsak nem fogyókurázik... ár/érték arány nagyon alacsony. A belváros szégyene a hely!